WoW: Langsamer, weniger, übersichtlicher - Blizzard überarbeitet alte Dungeons

WoW: Langsamer, weniger, übersichtlicher - Blizzard überarbeitet alte Dungeons

In WoW Midnight werden sich Dungeons deutlich anders anfühlen. Damit im Mythisch-Plus alles passt, werden nun auch alte Dungeons überarbeitet.

In WoW Midnight erwarten uns wie immer neben den neuen Schlachtzügen auch neue Dungeons. Doch nur vier der acht neuen Dungeons werden in Season 1 als Mythisch-Plus-Version bereitstehen. Dazu gesellen sich noch vier ältere Dungeons (Grube von Saron, Himmelsnadel, Sitz des Triumvirats und die Akademie von Algeth'ar).

Diese vier Dungeons müssen natürlich umgebaut und angepasst werden, um an eine WoW-Welt ohne Addons angepasst zu werden und den gleichen Schwierigkeitsgrad zu bieten, wie die vier neuen Dungeons. Manche Dungeons müssen dafür mehr, andere eher weniger überarbeitet werden. Je älter der Dungeon, desto größer die nötigen Anpassungen.

Das zeigt sich auch aktuell. In der Beta von WoW Midnight wollen die Entwickler jetzt die vier alten Dungeons ausführlich testen lassen - auf Normal, Heroisch, Mythisch und Mythisch-Plus. Doch bevor der Test heute gestartet ist (und bis zum 16. Dezember andauert), haben die Blizzard-Devs die Dungeons massiv überarbeitet.

Dabei bekam vor allem die Grube von Saron einige Anpassungen. Interessanterweise sind das nicht alles Nerfs, sondern an der einen oder anderen Stelle wurden die Gegner sogar gebufft. Aber auch die anderen drei Dungeons mussten viele Änderungen über sich ergehen lassen.

Hier gibt es eine Menge Nerfs und zudem wurden viele Fähigkeiten so geändert, dass sie nicht mehr zum sofortigen Tod der Gruppe führen, wenn sie falsch gespielt werden. Stattdessen bringen sie euch zwar ins Hintertreffen, reagiert ihr gut und schnell, könnt ihr euch aber noch retten.

WoW: Große Überarbeitung der Dungeons für Midnight

Hier die komplette Liste an Dingen, die in den vier Dungeons angepasst wurden:

Pit of Saron

  • Adjusted creature pack composition in some areas of the dungeon
  • Quarry Camps
    • Additional props spawned near each camp
    • Added a sixth camp near the ramp towards Scourgelord Tyrannus
  • Ymirjar Graveblades
    • Addressed an issue where the Graveblades could randomly attack the wrong target while riding a dragon
  • Plungetalon Gargoyles
    • No longer targets players out of combat with Plungegrip
  • Deathwhisper Necrolyte
    • Minions now spawns at 1 health and die immediately when the Necrolyte is defeated
  • Dreadpulse Lich
    • Improved visibility of Dread Pulse activation
  • Glacieth
    • Cryopatch's damage increased by 25%
  • Forgemaster Garfrost
    • Improved visual for Saronite Sludge
  • Ick and Krick
    • Death Bolt
      • Cast time increased to 10 sec from 8 sec
    • Shade Shift
      • Periodic damage reduced by 17%
    • Plague Globs
      • Now leaves Blight on the ground
    • Shade of Krick
      • Health increased by 25%
      • Shade Bomb now displays a cast bar and a raid warning for the final 10 sec before detonation
  • Scourgelord Tyrannus
    • Ice no longer blocks line of sight

Skyreach

  • Ranjit
    • Four Winds
      • Renamed Chakram Vortex
      • Redesigned the mechanic for improved visibility
    • Spinning Blade
      • Renamed Gale Surge
      • Now only inflicts damage to target players instead of all players within 4 yards of impact
    • Coalesced Wind
      • Visual updated
  • Rukhran
    • Sunbreak
      • Cast time increased from 0 sec to 3 sec
    • Sunwing
      • Now turns into a smoldering egg when defeated
      • No longer resurrects defeated Sunwing when spawned
      • Now loses 10% health every 2 sec
      • Added visual on smoldering eggs that are within radius of resurrection from Blaze of Glory
    • Blaze of Glory
      • Addressed an issue where the resurrection radius is larger than the visual
      • There is now a warning text after a Sunwing is resurrected

Seat of the Triumvirate

  • Ravenous Umbralfin
    • Piercing Shriek
      • Removed
    • Melee damage increased by 16%
  • Dark Conjurer
    • Call From Beyond
      • Renamed Summon Voidwalker
  • Rift Warden
    • Void Expulsion
      • Now targets 2 players, reduced from 5
  • Shadowguard Champion
    • Relentless Pursuit
      • Initial damage reduced by 25%
    • Battle Roar
      • Renamed Battle Rage
      • Now increases Haste by 50% instead of Physical damage done
  • Dire Voidbender
    • Abyssal Enhancement
      • Cast can now be interrupted
      • Cast time increased from 2 sec to 4 sec
      • Ability cooldown increased
      • Now periodically blast 2 random players with void missiles
      • Improved aura visual on the caster
  • Void-Infused Destroyer
    • Eruption
      • Now prefers players not targeted by this spell for 30 sec
      • Knock-up potency reduced by 40%
  • Grand Shadow-Weaver
    • Void Infusion
      • Now prioritizes players without this debuff
  • Zuraal the Ascended
    • Coalesced Void
      • Health reduced by 15%
  • Saprish
    • Phase Dash
      • Added visuals to Void Bombs that will be exploded on impact
  • L'ura
    • Improved lighting in the room
    • Reduced overall visual intensity of the encounter
    • Cinematic removed after L'ura is defeated in Mythic+
    • Disintegrate
      • Added ground visual to each beam
    • Discordant Beam
      • There are now additional visuals on active Notes of Despair that needs to be silenced

Algeth'ar Academy

  • Corrupted Manafiend
    • Mana Void
      • Debuff duration increased from 4 sec to 6 sec
      • Damage on expiration increased by 25%
  • Vile Lasher
    • Now casts Vile Bite. Inflicts Physical damage to target player and causes them to bleed for 8 sec.
  • Algeth'ar Echoknight
    • Astral Whirlwind
      • Number of astral projections reduced from 2 to 1
  • Crawth
    • Deafening Screech
      • Debuff duration increased from 6 sec to 8 sec
    • Gale Force
      • Pushback reduced by 20%
  • Echo of Doragosa
    • Overwhelming Power
      • Now increases Haste by 7.5% per stack instead of damage done
      • Now inflicts Arcane damage every 1 sec
      • Addressed an issue where Arcane Rift spawns on 4th application instead of 3rd
    • Astral Breath
      • Renamed Astral Blast
      • Now inflicts Arcane Damage to target player and applies a stack of Overwhelming Power

Was erwartet ihr von den Dungeons in Midnight? Denkt ihr, dass die Entwickler gut daran tun, die das Gameplay dort zu verlangsamen und euch weniger Dinge zu geben, auf die ihr parallel achten müsst? Oder nimmt das für euch den Reiz an den kompetitiven Instanzen? Wir sind gespannt auf eure Meinung.

Quelle: Buffed