WoW: Das perfekte Mythisch-Plus-Balancing? Neue Anpassungen sind da

WoW: Das perfekte Mythisch-Plus-Balancing? Neue Anpassungen sind da

Nachdem die Mythisch-Plus-Dungeons für WoW Patch 11.1 massiv generft wurden, gibt es jetzt gegenteilige Anpassungen.

Nachdem die WoW-Entwickler die erste Test-Phase der Mythisch-Plus-Dungeons auf dem PTR von Patch 11.1 mit einer Runde gewaltiger Nerfs für nahezu jede Instanz beendet haben, geht das Balancing nun weiter.

Wie zu erwarten war, haben die Devs bei vielen Anpassungen der ersten Runde massiv übertrieben und müssen diese jetzt teils zurücknehmen oder zumindest wieder etwas buffen. Gleichzeitig gibt es aber auch noch einige weitere Nerfs.

Mit den zusätzlichen Daten von PTR können die Entwickler jetzt deutlich genauer Balancen und machen das auch. Wir sehen zum Start der finalen Woche auf dem PTR jede Menge kleinere Buffs und Nerfs. Auch die Timer werden nochmal angepasst, bewegen sich aber maximal um eine Minute rauf oder runter.

Nur noch an wenigen Stellen müssen die Entwickler wirklich massive Anpassungen vornehmen. Eine davon ist weiterhin K.U.J.O., der zweite Boss in der Werkstatt von Mechagon. Dessen Flächenschaden musste massiv abgeschwächt werden, damit die Heiler zumindest eine Chance haben, die Gruppe am Leben zu halten.

WoW Patch 11.1: Mythisch-Plus-Balancing

Hier die offiziellen Änderungen am Balancing der Mythisch-Plus-Dungeons, die uns in Patch 11.1 erwarten.


A hotfix has been deployed to PTR realms with balance adjustments to creature tuning, visuals, and dungeon timers. All dungeons will remain available for testing during this period.

The Rookery

  • Quartermaster Koratite's Bounding Void cooldown increased
  • Consuming Voidstone's Consumed Void damage buff increased from 1% per stack to 2%.
  • Erupting Darkness's missile travel time increased from 2 seconds to 3 seconds.
  • Unruly Stormrook's Energized Barrage is no longer interruptible, and cooldown reduced.
  • Kyrioss
    • Lightning Torrent can now move clockwise or counterclockwise.
    • Lightning Dash now has a swirl visual to indicate its impact area.
    • Coalescing Void Diffuser's spell visuals updated.
  • Stormguard Gorren
    • Chaotic Explosion has been removed from the encounter.
    • Chaotic Vulnerability's duration reduced from 20 seconds to 10 seconds and damage vulnerability increased from 100% to 300%.
    • Crush Reality's cooldown has been increased, and the Reality Tear area denial it leaves behind no longer grows.
  • Voidstone Monstrosity
    • Stormrider's Charge duration increased from 9 seconds to 12 seconds.
    • Entropy's damage reduced by 33%.

Darkflame Cleft

  • Timer reduced from 34 minutes to 33 minutes.
  • Enemy forces required updated.
  • Minecart event
  • The cart's movement speed reduction has been increased while there is an enemy nearby.
    • Dev note: The goal of this change is to allow classes with cast time abilities and persistent area effects to be more effective during the event.
  • Shuffling Horror and Creeping horror's enemy force value reduced.
  • Sootsnout and Torchsnarl's enemy force value increased.
  • Blazikon no longer immediately casts Blazing Storms after players are pushed back by Dousing Breath.
  • The Candle King
    • Molten Wax's radius reduced by 20%.

Cinderbrew Meadery

  • Benk Buzzbee's Honey Marinade's duration changed to 90 seconds and ability cooldown increased.
  • Goldie Baronbottom's Let It Hail damage reduced by 38%.

Priory of the Sacred Flame

  • Taener Duelmal's Ember Storm damage reduced by 37.5% and missile travel time increased from 2 seconds to 3 seconds.
  • Baron Braunpyke's Hammer of Purity's missile speed increased from 2 seconds to 3 seconds.
  • Prioress Murrpray's Purify duration reduced from 8 seconds to 6 seconds.

Theater of Pain

  • Timer reduced from 35 minutes to 34 minutes.
  • Blighted Sludge-Spewer now casts Decaying Filth.
  • Mordretha's Death Walker adds health increased by 50% and Death Bolt's damage increased by 140%.

Operation: Mechagon - Workshop

  • K.U.J.0.'s Blazing Chomp periodic damage reduced by 30% and dispel damage reduced by 20%.
  • King Mechagon's Cutting Beam's periodic damage increased by 33%.

The MOTHERLODE!!!

  • Crawler Mine's health reduced by 33%
  • Azerokk's Azerite Infusion's damage vulnerability reduced from 200% to 150% and channel time reduced from 4 seconds to 2 seconds.
  • Azerokk's Resonant Quake's initial cooldown slightly increased.

During the test period you'll be able to acquire and customize Mythic Keystones by talking to the Keystone Vendor in Stormwind or Orgrimmar, and the nearby Dungeon Teleports NPC will assist you with transportation.

We look forward to hearing your feedback!

Was haltet ihr von den Anpassungen? Denkt ihr, die Änderungen fallen nach den massiven Nerfs vergangener Woche nun groß genug aus, damit die Dungeons auch in Season 2 eine Herausforderung bleiben? Oder spielt das für euch eigentlich keine Rolle, solange die Dungeons zumindest alle gleich schwer oder gleich leicht sind?

Quelle: Buffed