WoW: Viel Arbeit für die Entwickler - die bekannten Mängel von MoP Classic

Die Liste der Bugs und Fehler in WoW Mists of Pandaria Classic ist lang und die Entwickler haben bis zum Release jede Menge zu tun.
Mittlerweile kennen wir den Release-Termin der nächsten Classic-Version von World of Warcraft. Am 21. Juli ziehen unsere klassischen Helden von Cataclysm um und besuchen Pandaria. Schon drei Wochen vorher, am 1. Juli erscheint der Pre-Patch zu MoP Classic, der euch unter anderem Zugriff auf das neue Volk der Pandaren und die neue Klasse des Mönches gibt.
Damit hat sich Blizzard nun selbst unter Druck gesetzt, in den nächsten Wochen alles auf die Reihe zu bekommen. MoP Classic befindet sich zwar schon seit geraumer Zeit auf den Test-Servern, doch das alleine hilft ja noch nichts - die Fehler müssen auch behoben werden.
WoW: Lange Liste an Aufgaben und Problemen
Denn aktuell funktioniert auf den Test-Servern noch reichlich wenig. Es hakt an allen Ecken und Enden. Selbst eigentlich stabile Systeme zicken herum. So kann feindlichen Fernkampfattacken plötzlich nicht mehr ausgewichen werden, das Umskillen funktioniert nicht richtig und Pets machen ohnehin, was sie wollen.
Die Entwickler sind sich dessen aber bewusst und arbeiten daran. Sie haben eine lange Liste an "bekannten Fehlern" veröffentlicht, die uns zeigt, was auf der Blizzard-Liste für Fixes steht. Allerdings können wir davon ausgehen, dass das nur die Spitze des Eisbergs ist. Denn es gibt noch unzählige weitere Bugs, die es nicht in die Liste geschafft haben.
We are tracking the following known issues and working to address them:
General
- You may encounter LUA errors on the character select screen.
- You stop turning if you have the move and turn keys both pressed and release the Move key.
- Players are unable to discover new Alchemy recipes.
- Using a /petautocaston or /petautocastoff macro with a temporary pet (ex. a Shaman elemental pet) causes a crash.
Classes
- Ranged attacks can be blocked, but they cannot be dodged.
- /petassist does not function.
- Spell costs that involve a % of Maximum Health do not display that cost on the tooltip (i.e. Life Tap, Soulshatter).
- Specialization respec is currently free.
- Dust of Disappearance is not allowing players to change talents.
- Shadowy effects from spells look different than the original MoP.
- The expertise tooltip rounds the Dodge and Parry chances to the lower half-percent.
- Druid
- Mastery: Total Eclipse does not dynamically update.
- Restoration's Soul of the Forest buff is no longer consumed by Living Seed's heal triggering.
- Ferocious Bite's tooltip will now correctly scale with % increases like Savage Roar.
- Force of Nature's base spell displays as having a duration of "Until Canceled".
- Hunter
- Aspect of the Iron Hawk shows as active on the hotbar even when deactivated.
- Monk
- Monks are using weapons instead of their fists during combat (cosmetic).
- Healing Elixirs will no longer persist on the Monk after they have talented out of it.
- Glyph of Spinning Crane Kick will now correctly allow you to move at normal movement speed when using Spinning Crane Kick. (fixed next build)
- Shaman
- Healing Tide Totem now benefits from the master's Resilience and no longer heals itself.
- Paladin
- Hand of Sacrifice's damage transfer will now correctly break crowd control effects that break on damage.
- Priest
- Lightwell's tooltip now correctly includes the time interval it heals "every 2 sec for 6 sec".
- The tooltip on the Power Word: Barrier buff now correctly lists its damage reduction %.
- Warlock
- "Grimoire of Supremacy" does not remove the base Summon Demon variants.
- Applying the Glyph of Shadow Bolt turns the spell on your hotbar into a passive spell, and moves the actual Shadow Bolt spell into the General tab of the spellbook.
- Malefic Grasp and Drain Soul will now cost the correct amount of mana per tick. (fixed next build)
- Havoc will now correctly work with mouseover macros if you are targeting your Havoc target and casting on another target. (fixed next build).
Dungeons
- Mogu'shan Palace is not available for Challenge Dungeons.
Pet Battles
- Pets from the Classic Digital Deluxe Editions (WotLK, Cata & MoP) are not showing in Journal.
Quests
- The Jade Forest
- Lighting dramatically changes during the quest "Scouting Report: On the Right Track".
- Vale of Eternal Blossoms
- Golden Lotus Defender continues to attack the player even after being saved from Shao-Tien Domination during "In Enemy Hands".
Mogu'shan Vaults
- Will of the Emperor's Devastating Combo visual does not always match the actual area of effect
User Interface
- The flight map UI has scaling issues.
- Resilience is granting more damage reduction per point than original Mists of Pandaria.
- Scenario Accept Screen missing background art.
- Multiple icons are squished on the player's minimap.
- The filters on the minimap may not track properly if you turn them on and off several times.
- Quest text is not instant. To enable Instant Quest Text, you'll need to go to Options → Interface → Display.
- Enemy nameplates are not updating health value as enemies take damage.
- Your UI scaling might reset its values upon relog.
Freut ihr euch bereits auf den nächsten Schritt in der WoW-Classic-Reise oder ist diese für euch bereits am Ende? Für viele ist Mists of Pandaria der Schritt ins moderne WoW und damit keine "Classic"-Version im eigentlichen Sinne. Andere wiederum freuen sich darauf, die Storys und Gebiete neu zu erleben - nicht erst seit dem MoP Remix hat Pandaria viele Fans unter den WoW-Spielern.
Quelle: Buffed