WoW: Buffs und Nerfs inc. - finale Klassenanpassungen vor dem Season-Start

WoW: Buffs und Nerfs inc. - finale Klassenanpassungen vor dem Season-Start

Zum Start der 3. Season in WoW The War Within hauen die Entwickler nochmal eine Runde Klassenanpassungen raus - für besseres Balancing.

Wenn am Mittwochmorgen in Europa die 3. Season von WoW The War Within beginnt, dann wird sich zeigen, ob die Entwickler ihr selbst gestecktes Ziel erreicht haben. Wochen auf dem PTR und eine Woche auf dem Live-Server sollten genügend Daten bieten, um das Balancing auf den Punkt zu bringen.

Natürlich gibt es kein "perfektes" Balancing, solange wir nicht alle die gleiche Klasse mit drei Fähigkeiten spielen wollen. Doch sollte es zumindest so gut sein, dass alle Klassen spielbar und halbwegs auf dem gleichen Niveau sind.

Das hat in der Vergangenheit meist ganz gut geklappt und eigentlich alle Klassen waren zu gebrauchen (auch wenn manche Spieler immer noch von "unspielbar schlecht" sprechen, wenn der Schaden 5 Prozent niedriger ist).

Damit das auch in Season 3 funktioniert, haben die Entwickler jetzt nochmal umfangreiche Klassenanpassungen angekündigt. Zum Start der neuen ID dürfen sich vor allem Druiden über einen massiven Buff freuen. Aber auch Schamanen werden ordentlich gebufft. Mönche und Krieger müssen hingegen einen kleinen Nerf einstecken - das sollten sie aber verkraften.

WoW: Klassenanpassungen zum Start von Season 3

Classes

Druid

  • Balance
    • All ability damage increased by 8%.
    • Keeper of the Grove: Ornaments of the Mother Eagle 4-piece now accumulates 3% of damage done (was 2%) and Dryad's Favor is now capped at 10x spellpower (was 6x) and splashes 15% (was 20%) of its damage onto nearby enemies.
    • Elune's Chosen: Ornaments of the Mother Eagle 2-piece Starfire damage increase changed to 20% (was 25%), and has a 40% chance (was 50%) to launch a Starsurge at 45% effectiveness (was 50%).
    • Elune's Chosen: Ornaments of the Mother Eagle 4-piece Split Starsurges deal damage at 40% effectiveness (was 80%).
  • Restoration
    • Wildstalker: Fixed a bug causing the Ornaments of the Mother Eagle 4-piece bonus to generate extra Symbiotic Blooms for Regrowths cast by Rampant Growth.
    • Wildstalker: Fixed a bug preventing Twin Sprouts from generating extra Bloodseeker Vines or Symbiotic Blooms from the ones created by the Ornaments of the Mother Eagle 4-piece set bonus.
    • Wildstalker: Symbiotic Bloom and Bursting Growth healing increased by 15%.
    • Wildstalker: Ornaments of the Mother Eagle 2-piece bonus increases the rate of Symbiotic Bloom growth by 45% (was 30%).
    • Wildstalker: Ornaments of the Mother Eagle 4-piece now causes Symbiotic Bloom healing to have a 35% (was 20%) chance to trigger Bursting Growth at 100% effectiveness (was 80%).
    • Developers' notes: The bug involving Rampant Growth was generating a large number of unintended Symbiotic Blooms, which consolidated a lot of Wildstalker's healing power into the 4-piece and Clearcasting procs. We've added healing power to counteract the healing loss from the bug fix.

Monk

  • Brewmaster
    • Shado-Pan: Crash of Fallen Storms 2-piece bonus Flurry Strikes deal 10% increased damage (was 20%).
    • Shado-Pan: Crash of Fallen Storms 4-piece bonus Flurry Charge generation increased by 30% (was 50%).
    • Shado-Pan: Damage dealt by Flurry Strikes from Wisdom of the Wall reduced by 20%.

Shaman

  • Enhancement
    • Lava Lash damage increased by 15%.
    • Windstrike damage increased by 20%.
    • Totemic: Surging Bolt damage increased by 25%.
    • Totemic: Searing Bolt damage increased by 35%.
    • Stormbringer: Awakening Storm damage increased by 35%.

Warlock

  • Threatening Presence now increases the threat generation of your Voidwalker and Felguard by 950% (was 400%).
  • Affliction
    • Spliced Fiendtrader's Influence 2-piece set bonus adjusted - Jackpot! chance reduced by 30%.

Warrior

  • Protection
    • Mountain Thane: Damage dealt by Ionizing Strikes reduced by 30%.

Player versus Player

Death Knight

  • Frost
    • Frost Strike damage reduced by 15% in PvP combat.
  • Unholy
    • Festering Wound damage reduced by 20% in PvP combat.

Druid

  • Feral
    • All damage reduced by 8% in PvP combat.

Mage

  • Arcane
    • Nether Flux now increases the damage an enemy receives from the next targeted spell by 40% (was 100%).
  • Fire
    • Meteor direct damage reduced by 40% in PvP combat.
  • Frost
    • All damage reduced by 10% in PvP.

Paladin

  • Holy
    • All healing reduced by 12% in PvP combat.
    • Divine Plea (PvP talent) duration increased to 30 seconds (was 20 seconds).

Priest

  • Shadow
    • Void Volley damage reduced by 30% in PvP combat.

Rogue

  • Assassination
    • Garrote damage reduced by 15% in PvP combat.

Warlock

  • Demonology
    • All damage reduced by 5% in PvP combat.

Was glaubt ihr, haut das Balancing damit ganz passabel hin oder gibt es irgendeine Klasse und Spielweise, die in euren Augen noch einen signifikanten Buff oder Nerf gebraucht hätten? Wir sind jedenfalls gespannt, wie gut die Devs das Balancing getroffen haben und schauen genau hin, wenn die ersten Gruppen in der Manaschmiede Omega und den neuen Mythisch-Plus-Dungeons unterwegs sind.

Quelle: Buffed