Shadowlands: Zwei Änderungen für die Schatten-Priester

Shadowlands: Zwei Änderungen für die Schatten-Priester

Gestern Abend veröffentlichten die für das Klassendesign in Shadowlands zuständigen Entwickler von Blizzard Entertainment einen interessanten neuen Bluepost in den Battle.Net Foren, der die Fangemeinde von WoW darauf aufmerksam machen sollte, dass der in dieser Woche für die Alpha der nächsten Erweiterung veröffentlichte Build zwei vielversprechende Änderungen für Schatten-Priester beinhaltete. Diesem Bluepost zufolge hat dieser Build eine mit Legion entfernte Fähigkeit der auf Schatten spezialisierten Priester zurückgebracht und zusätzlich dazu auch noch eine andere Fähigkeit dieser Spielweise ein wenig verstärkt. Folgend findet ihr genauere Informationen darüber, wie sich dieser Build auf die Schatten-Priester ausgewirkt hat und welche Ziele die Entwickler damit verfolgt haben.

Die Änderungen am Priester:

  • Verschlingende Seuche wurde zurückgebracht. Dieser Zauber und Leereneruption sollen die einzigen beiden Zauber des Priesters darstellen, die Wahnsinn als Ressource benötigen. Dabei ist die Seuche für schnell sterbende Ziele in der offenen Spielwelt und in Dungeons bestimmt und sollte den Spieler un diesen Moment helfen ihre Leerengestalt optimal zu nutzen.
  • Schattenwort: Tod verursacht jetzt 100% mehr Schaden bei Zielen mit 20% oder weniger Gesundheit. Dieser Zauber soll sehr situationsbedingt sein, keinen Teil der Kern-Rotation darstellen und am nützlichsten in der offenen Spielwelt sein. Trotzdem wollen die Entwickler die Bedeutung dieses Zaubers bei Bosskämpfen ein wenig steigern, weshalb dieses Schattenwort nun einen sinnvollen Zauber für das Ende eines Kampfes darstellt.

FEEDBACK: Priest Class Changes

Updated June 24

In this next build of the Shadowlands Alpha, we have updates to Shadow Priests that are intended to address some common concerns about the spec.

Returning Ability: Devouring Plague

We’ve seen a lot of feedback that Void Form can be challenging to utilize to its full potential in some combat situations, such as in Mythic Keystone dungeons on non-boss encounters, or for leveling and doing outdoor content. We tend to agree that Void Form can feel unrewarding in situations where it becomes difficult to maintain efficient insanity generation. Rather than heavily re-designing Void Form, we’re introducing a new tool for these combat situations with the return of Devouring Plague.

Along with Void Eruption, Devouring Plague will be the only other spell that costs Insanity. Our intent with Devouring Plague is for it to be used on enemies who die quickly, such as common creatures while leveling, or on simple trash pulls, while Void Form is more powerful on longer combat encounters.

Shadow Word: Death

Although we’ve seen a lot of excitement around this iconic spell making a return, we have concerns that it wasn’t very clear what its role will be in the modern Shadow Priest kit. Shadow Word: Death has always been intended to be an “execute” ability, so it must be something that is mostly used in the outdoor/leveling content. In the past, Shadow Word: Death found itself in Priest’s core rotations, even being used repeatedly against targets that weren’t about to die.

For Shadowlands, we don’t intend to add another core button to the Priest’s normal rotation. We want Shadow Word: Death to be situational. However, we feel that it could be a little more relevant in longer encounters such as boss fights. We’ve changed Shadow Word: Death to now deal 100% additional damage to targets at or below 20% health. Priests may now find that they wish to weave Shadow Word: Death into their rotations in some situations.


We feel that these changes will have a very meaningful impact on how the Shadow Priest now plays.

After you’ve tested this out in the Alpha, please let us know what you think. Thank you!

 Quelle: JustBlizzard