WoW MoP Classic: Satte Buffs für Heilig-Paladine und -Priester nach WoD-Änderungen

WoW MoP Classic: Satte Buffs für Heilig-Paladine und -Priester nach WoD-Änderungen

Nachdem die WoW-Entwickler sich für Klassenänderungen für Mists of Pandaria Classic bei Warlords of Draenor bedient haben, gibt es jetzt weitere Anpassungen. Dabei gibt es Buffs für zwei Klassen.

Erst kürzlich haben die Entwickler von WoW Classic für Mists of Pandaria Classic einen Schritt in die Zukunft gewagt und sich für diverse Klassenänderungen bei Warlords of Draenor bedient. Jetzt legt das Team aber noch einmal nach und verteilt Buffs für Heilig-Priester und Heilig-Paladine. Ab dem 21. Juli 2025 kommen also zusätzlich zu den bereits erwähnten Anpassungen noch weitere Tweaks für die beiden Klassen auf euch zu.

WoW MoP Classic: Heilung durch Segenswörter des Heilig-Priesters deutlich erhöht

Zuvor hatten die Entwickler diverse Buffs für Vergelter-Paladine, Gleichgewichts-Druiden, Feuer-Magier und Dämonologie-Hexenmeister implementiert. Außerdem gab es einen Nerf für Disziplin-Priester. Die zusätzlichen Anpassungen, die das WoW-Classic-Team in einem Bluepost erläutert hat, betreffen unter anderem Buffs für Segensworte des Heilig-Priesters und die Aura der Hingabe des Heilig-Paladins.

Nachfolgend lest ihr noch einmal alle Änderungen aus dem englischsprachigen Bluepost. Bedenkt dabei, dass diese Anpassungen nur für PvE-Inhalte gelten und sich bis zum Release von MoP Classic noch einmal ändern können.

General

  • Damage over time effects should no longer fall off prematurely when a damage over time extension is used.

Classes

  • Developers' notes: The below are additional adjustments following yesterday's changes. These are subject to the same rules as before where they do nothing in PvP and they also are subject to change.
  • Paladin
    • Holy
      • Seal of Insight now has a chance to restore 4% of the Holy Paladin's base mana when striking a target in a non-PvP environment. [5.4 Revert].
      • Devotion Aura cast by a Holy Paladin will now reduce all damage by 20% (was Magical damage only).
        • Developers' notes: Changing Devotion Aura to reduce all damage makes it beneficial in more situations and aligns with other damage reducing abilities like Power Word: Barrier.
  • Priest
    • Holy
      • Holy Word: Serenity Healing increased by 40%.
      • Holy Word: Sanctuary Healing increased by 60%.
      • Holy Word: Sanctuary mana cost decreased by 33% and now costs 2.5% of base mana (was 3.8%).
      • Mastery: Echo of Light will now deal its healing every 1 second (was every 3 seconds).
        • Developers' notes: This was originally intended in Mists of Pandaria but due to latency issues it was changed to 3 seconds. We are going to try this out to see if it works with modern tech the way that it was meant to be.
      • Divine Hymn now heals up to 50 targets regardless of raid size.
        • Developers' notes: This was including pets in its original targeting, and instead of just making pets get the short end of the stick here - we moved this to hitting all targets. It's a 3 minute cooldown and wasn't that appealing compared to other cooldowns that exist. We feel this is a good direction for Discipline Priests being great with mitigation cooldowns, and Holy Priests having throughput cooldowns that reward the Priest for finding moments to get a full channel off in a fight, or in the case of Holy Word: Sanctuary - placing it in an area that players will be standing in for at least 30 seconds.

Quelle: Buffed