WoW: Blizzards nerft vier der fünf Meta-Klassen - Ende der aktuellen Meta?

WoW: Blizzards nerft vier der fünf Meta-Klassen - Ende der aktuellen Meta?

Mitten in der laufenden Season haut Blizzard Nerfs für vier der fünf aktuellen Meta-Klassen in WoW Patch 11.2 raus.

Eigentlich war das Balancing für die restliche Zeit in WoW The War Within bereits abgeschlossen - zumindest laut Aussage der Entwickler. Doch nun fühlten sich die Devs wohl dazu gezwungen, doch nochmal einzugreifen und einige Nerfs (und kleine Buffs) vorzunehmen.

Dabei trifft es vor allem drei Klassen, die aktuell viele DpS-Rankings in World of Warcraft dominieren und aus der Meta kaum noch wegzudenken sind. Daher kommt der Nerf bei den meisten Spielern auch ganz gut an und es gibt wenig Beschwerden. Außer natürlich von den betroffenen Spielern selbst - die naturgemäß lieber auf den Nerf verzichtet hätten.

WoW: Nerfs für einige Meta-Klassen

Vom Nerf betroffen sind neben den Todesrittern auch die Jäger und Magier. Auch Disziplin-Priester bekommen einen Nerf verpasst - allerdings nur im Dungeon. Im Raid hingegen werden sie gebufft. Blizzard zielt also offenbar darauf an, die Dungeon-Meta aufzubrechen und mehr Vielfalt zu schaffen.

Folgende Nerfs kommen zur nächsten ID auf die Live-Server:

Death Knight

  • Frost
    • All ability damage has been reduced by 3%. Does not affect PvP combat.

Hunter

  • Beast Mastery
    • Dark Ranger: Black Arrow damage reduced by 8%. Does not affect PvP combat.
    • Dark Ranger: Bleak Powder damage reduced by 8%. Does not affect PvP combat.
  • Marksmanship
    • Dark Ranger: Black Arrow damage reduced by 6%. Does not affect PvP combat.
    • Dark Ranger: Bleak Powder damage reduced by 6%. Does not affect PvP combat.

Mage

  • Arcane
    • All damage dealt reduced by 3%. Does not affect PvP combat.

Priest

  • Discipline
    • Atonement healing increased by 15%.
    • Atonement healing is now increased by 75% outside of raids (was 100%).

Rogue

  • Fatebound: Fixed an issue that caused the damage bonus provided by Fatebound Coin (Heads) to be 8% lower than the displayed value.

Player versus Player

Death Knight

  • Blood
    • The 11.2 Deathbringer Class Set damage bonus to Empower Rune Weapon is now 33% effective in PvP combat.
    • The cooldown reduction from Insatiable Blade is now 40% effective in PvP combat.

Druid

  • Restoration
    • Reactive Resin healing increased by 80%.
    • Fixed an issue that caused Rejuvenation and Regrowth to benefit from Soul of the Forest when applied from the 11.1 4-piece set bonus.
    • Fixed an issue that caused Overgrowth to cast Regrowth's initial heal when Nature's Swiftness was active.

Hunter

  • Beast Mastery
    • Packleader: Ravenous Leap damage from Huntermaster's Call reduced by 30% in PvP combat.
  • Marksmanship
    • Rapid Fire now deals 10% more damage in PvP combat.
    • Aimed Shot now deals 10% less damage in PvP combat.
    • Black Arrow deals 15% less damage in PvP combat.

Mage

  • Arcane
    • Leydrinkiner now repeats its damage at 35% effectiveness in PvP combat (was 70%).

Monk

  • Mistweaver
    • Enveloping Mist healing increased by 15% in PvP combat.
    • Soothing Mist healing increased by 15% in PvP combat.

Paladin

  • Retribution
    • Dawnlight damage decreased by 15% in PvP combat.
    • Sun's Avatar damage decreased by 15% in PvP combat.
    • Healing Hands now reduces the cooldown of Lay on Hands by a maximum of 30% (was 60%).
    • Fixed an issue that caused the 11.2 Herald of the Sun 2-piece set bonus to not be properly reduced by 33% in PvP combat.

Shaman

  • Enhancement
    • Stormstrike damage increased by 45% in PvP combat. Does not apply to Windstrike.
      Lightning Bolt damage increased by 20% in PvP combat.

Haltet ihr die Nerfs für gerechtfertigt oder denkt ihr vielleicht sogar, dass sie noch heftiger hätten ausfallen sollen? Oder ist es für euch okay, wenn einige Klassen deutlich stärker sind als andere, solange sich das immer mal wieder abwechselt?

Quelle: Buffed