Rextroy im PvP: Ein Schutz-Krieger mit einer zweihändigen Waffe

Rextroy im PvP: Ein Schutz-Krieger mit einer zweihändigen Waffe

Am vergangenen Wochenende veröffentlichte der mittlerweile recht bekannte YouTuber Rextroy ein neues Video zu dem cleveren Ausnutzen der in World of Warcraft vorhandenen Spielmechaniken, welches dieses Mal zeigte, wie dieser Spieler einen Schutz-Krieger mit einer zweihändigen Waffe dafür nutzte, um Feinde in einem Schlachtfeld und der Arena in nur einer Sekunde niederzustrecken. Während ähnliche Leistungen in der Vergangenheit oft durch Bugs im Spiel, der problematischen Skalierung von Inhalten oder sonderbaren Interaktionen ermöglicht wurden, so basiert dieses neueste Video im Grunde einfach nur auf dem Kombinieren von Spontanzaubern mit nützlichen Stärkungszaubern. Auf diese Weise erzeugte dieser YouTuber enorm hohen Burst-Schaden an ausgewählten Zielen.

Der grundlegende Ablauf von Rextroys Angriff besteht aus dem anfänglichen Wirken von Zerschmetternder Wurf (Zauberzeit lässt den GCD ablaufen), dem gleichzeitig Einsatz von Ansturm des Drachen, Zuckendes Segment von Drest’agath und einem Auto-Hit und dem wieder auf dem GCD liegenden Drachengebrüll. Verstärkt werden diese Schadensquellen dann durch Avatar mit 3  Bastion der Macht, dem dritten Rang von Stärke des Wächters und 3 Einheiten von Aufziehender Sturm. Zusätzlich dazu könnte ein Lichtgeschmiedeter Dranei seine Volksfähigkeit Urteil des Lichts vor der Kombination verwenden und dadurch eine weitere Einheit an Schaden erhalten.

Um den Schadensaustoß noch weiter zu erhöhen, verwendete dieser YouTuber wie bereits erwähnt eine zweihändige Waffe mit seinem Schutz-Krieger. Diese Maßnahme ist praktisch, weil zweihändige Waffen mehr Schaden verursachen als einhändige Waffen und keine in der Kombination von Rextroy auftauchende Fähigkeit den Einsatz eines Einhänders benötigt. Daher stellt ein Zweihänder einfach nur einen enormen Vorteil dar. Zusätzlich dazu kann das Ganze auch noch durch Makros, einige andere Fähigkeiten und leichte Anpassungen an der Kombination vereinfacht werden.

Genauere Informationen zu der Taktik von Rextroy findet ihr in dem folgenden Video und der darunter eingebauten Beschreibung.

Die Beschreibung des Videos:

I have been working on this video since prepatch, and it is finally here!
The ultimate combo for a Protection Warrior, that even gives you enough damage to one shot people in Arena (with varied outcomes depending on crits and the enemy armor type).

I started off with a simple combo that could be done in BGs, the damage sources was:

Dragon Roar (crits for 3x normal damage)
Melee
Dragon Charge

We had these 3 abilities empowered thanks to 3x traits of Bastion of Might and 3x traits of Gathering Storm (this trait works with Protections Ravager talent, to stack up massive Strength)

An interesting thing with Dragon Charge is that it does damage, and it is also off the global cooldown. This makes you able to use it for free damage in a combo.
You can also /cancelaura Dragon Charge to interrupt the charge early.

We also take use of Strength of the Warden for 50% additional damage.
Reason we are using a 2 hander is because all the abilities we need for the combo is usable with a 2 hander equipped, and a 2 hander will do more damage than a 1 hander (obviously)

Still, this damage was just enough for BGs thanks to Berserking and Saltwater Potion, we needed way more damage to actually one shot people in Arenas.

So I added 3 additional sources of damage. I replaced my Badge trinket with the Writhing Segment of Drest’agath (that most of you know about)  

Writhing Segment of Drest’agath

I also casted  Shattering Throw before the combo (since its a cast time, your global will be free once its done)
The final thing is the Lightforged racial Light’s Judgment
Light’s Judgment
Light’s Judgment is perfect because it has a delay on the damage arriving, making it fit just before you start the Shattering Throw.
(Thanks to baelbeam on twitch for inspiring me to change to Lightforged)

With all of this, we are geting 5 sources of damage, with a lot of powerups aswell…

The combo can be done in a fast way with a little bit less damage (replacing Shattering Throw with auto hit) or a slower one..

You start both comboes with  Avatarr and Ravager to stack up stats
Also, you want the Warpath PvP talent for an additional stun!

For the fast one:
Heroic Leap and Light’s Judgment. Global should be free when you land
Strength of the Warden
Then you unleash Auto Hit, Dragon Roar, Drest’agath Trinket, Dragon Charge and Light’s Judgment all at the same time.

For the slow one:
Heroic Leap (hope that enemy trinkets Warpath or don’t trinket at all)
Strength of the Warden
Intimidating Shout
Light’s Judgment
Shattering Throw
Dragon Roar, Drest’agath Trinket, Dragon Charge and Light’s Judgement at the same time!

Important Macroes:

/cast [@target] shattering throw

A really simple macro but important.
The issue with the second combo is that simply pressing Shattering Throw will activate your Auto Hit. And somehow Intimidating Shout seems to break on a single hit, so you want this macro to not accidently activate auto hit and break your own fear.

/stopattack
/cast intimidating shout

Also a simple one, just to make sure you turn off auto hit before you cast fear, so it won’t break

The whole combo macro is the following:

/cast dragon roar
/use writhing segment of drest’agath
/cast dragon charge
/cancelaura dragon charge

Spam it if you want to stop your dragon charge.
I decided to use my Shattering Throw as a seperate macro (shown above)
Also add in /startattack at the start of it, if you going with the fast combo (without fear and Shattering)

Hope you thought this warrior one shot guide was interesting!


Quelle: JustBlizzard

Warlords of Draenor is a trademark, and World of Warcraft and Blizzard Entertainment are trademarks or registered trademarks of Blizzard Entertainment, Inc. in the U.S. and/or other countries.

This site is in no way associated with Blizzard Entertainment



top